Sommer

Konseptet for sommerkampanjen var #MATENerBESTute. Gjennom reklamefilmer, tipsfilmer, podcast og oppskrifter inspirerte MatPrat til gode matopplevelser utendørs gjennom hele sommeren.

Formålet var å skape ekstra oppmerksomhet rundt norskprodusert kjøtt av lam, svin og storfe. MatPrat sine egne kokker ble også brukt i det kommersielle uttaket som et ledd i å synliggjøre organisasjonens matfaglige kompetanse. Kampanjen "Maten er best ute" var tilrettelagt for mobil og digitale flater, med sosiale medier som viktig uttak. 

Gjennom sommerukene ble det gjennomført en Instagram-konkurranse hvor de to beste bidragene som var merket #MATENerBESTute ble premiert. Gode opplevelser er til for å deles, og MatPrat ønsket ikke bare å bidra til, men også delta i folkets matminner. Dette resulterte i høyt engasjement i sosiale medier gjennom hele sommeren.

Det ble også produsert i alt 15 tipsfilmer med ulike tips om grilling, grillmat og godt tilbehør til grillmaten, og fire podcast-innspillinger med aktuelle temaer for perioden:

For denne perioden ble det også utviklet 12 nye sommeroppskrifter for barna på matstart.no, med alt fra is til salater og grillmat. 


 

Kommentarer

    For å skrive en kommentar må du være logget inn.