Skolestart

Hovedkonseptet for skolestartkampanjen var matpakker. Gjennom fristende og nye oppskrifter, tipsfilmer, relevante artikler og Matpakker som helt ny kategori på MatStart var formålet å inspirere forbrukeren til å lage digge, sunne og gode matpakker, samt bygge kjennskapen til og bruken av MatStart overfor barn og foreldre.

Skolestartkampanjen var 100 % digital, med fokus i egne kanaler.  I tillegg var fortjente medier viktig under denne kampanjen og en av de viktigste aktivitetene var MatStart på Miniøya 11.-12. juni. Selve arrangementet var utenfor selve kampanjeperioden, men inneholdt aktiviteter som var knyttet til skolestart.

Med omelett- og smakskurs, sanse- og fotoboks, tegnestasjon for barna og fremvisning av nettløsningen på ipad var det full aktivitet på MatStart-standen. Rundt 2000 barn med foreldre var innom standen i løpet av helgen, og selve standen fikk terningkast seks i Aftenposten.

I selve skolestart perioden var MatPrats matrådgiver Britt Marlene Kåsin, sammen med en av MatStart-barna, på TV2 God morgen Norge og snakket om MatStart. Temaet var «tips til matpakken».

Det ble produsert nye temasider på matprat.no; én på matpakker og én på studentmat, samt utviklet nytt materiale til eksisterende sider.

•             Matpakker

•             Studentmat

•             Skolestart

Det ble også produsert fire nye tipsfilmer med fokus på samme tema, matpakker.

•             Knekkebrød

•             Omelettmuffins

•             Pizzasnurrer

•             Egg i form


 

Kommentarer

    For å skrive en kommentar må du være logget inn.