Høst

Høsten er en viktig og lang periode for MatPrat, og for denne perioden hentet MatPrat opp igjen konseptet fra vinterperioden «Gjenoppskrifter», tillegg til konseptet «Norsk Lam i Verdensklasse fra 2015. 

Det ble gjennomført en digital bannerkampanje; hovedsakelig for «Norsk lam i verdensklasse» mot helg, men også noen for «Gjenoppskrifter» i hverdagene. I betalte kanaler var det selvfølgelig fokus på høstens naturlige råvare lam, mens det storfe ble løftet i egne medier.

Video grid block høst årsrapport



Det ble produsert en rekke nye «Gjenoppskrifter» med både lam og reinsdyr, i tillegg til nye oppskrifter på ulike lammegryter, og en temaside. Dette var virkemidler for å vise nye måter å bruke lammet på, utenom de tradisjonelle metodene. Det ble også produsert tre nye podcast’s som tok omhandlet lam og storfe.




Fortjente medier var også viktig for denne perioden, og som ett ledd i dette ble festivalen ByLam gjennomført for første gang. Dette var et samarbeide med musikkfestivalen By:larm og ettersom temaet var mat og musikk, sto for de musikalske innslagene.

Arrangementet ble avholdt den 13. oktober og rundt 8000 mennesker var innom Youngstorget i Oslo for å få inspirasjon og informasjon om det norske lammet, og alt det spennende det kan brukes til. Festivalen mottok mye omtale i radio- og tvprogrammer i både NRK og TV2, i tillegg til en rekke andre aviser og ukeblader.

MatPrat var også tilstede på matfestivalen Matstreif hvor råvarene lam og rein ble løftet. I tillegg fikk også konseptet MatStart fokus under dette arrangementet på Rådhusplassen i Oslo.

Fårikålens Festdag ble markert 29. september med patruljering av Fårikålpolitiet i Oslo og omegn.

Til matstart.no ble det laget ti nye høstoppskrifter og mange tilhørende trinnbilder. To av oppskriftene ble laget for å treffe behovet knyttet til Halloween.

 

Kommentarer

    For å skrive en kommentar må du være logget inn.