Egg

Egg er en fantastisk råvare som kan brukes til mye, og dette ønsket MatPrat å fremheve gjennom kampanjen «egg kan mer enn du tror». 

Bakgrunnen for kampanjen er en ekstra satsning fra den norske egg- og fjørfebransjen med et langsiktig perspektiv. Første del av uttaket startet i 2016 og vil følges opp i 2017.

Formålet med kampanjen var å løfte det allsidige egget gjennom å presentere forbruker med enkle og gode løsninger til både hverdag og helg.

Konseptet ble humoristisk bygget rundt tre reklamefilmer som skulle vekke oppmerksomhet. Filmene handlet om tre sett sekslinger, og viste at i likhet med egg ser sekslingene helt like ut, men de trenger nødvendigvis ikke å bli til det samme likevel.

I tillegg ble det produsert fire oppskriftsfilmer som spilte en viktig rolle når det gjelder å bygge kunnskap og inspirasjon.


Kampanjesiden for egg ble oppdatert med nytt innhold. I tillegg ble det laget fire nye temasider, én til hver av de fire ulike bruksområdene. Her skulle forbrukerne finne nyttige tips og oppskrifter med egg.

Totalt ble det utviklet 50 nye oppskrifter, 12 tipsfilmer og en podcast. Podcasten tok for seg ulike myter knyttet til egg, som kolesterol, holdbarhet og ernæring.

 

I løpet av kampanjeperiodens fire uker hadde MatPrat høy synlighet på TV, web-TV, sosiale medier og i egne medier.

 

Kommentarer

    For å skrive en kommentar må du være logget inn.